13. 4. 2015
Dnes začaly mezi Ostravou a Letištěm Leoše Janáčka v Mošnově jezdit poprvé vlaky. Desetkrát denně mají vozit nejen cestující, ale také zaměstnance firem sousední průmyslové zóny. Lidí dnes v tomto spoji ale bylo zatím málo, jednalo se zejm. o nadšence, fotografy, kteří se na nový spoj přišli podívat a příležitostné cestující.
Z Ostravy hlavního nádraží vlak odjíždí v časech 3:57, 4.48, 6:30, 8:30, 10:30, 12:30, 15:30, 17:30, 19:30 a poslední v 21:30. Vlaky však na jednotlivé lety zatím příliš nenavazují. Ti, kdo do Mošnova přiletí, se asi budou divit tomu, kdo sestavoval jízdní řád. Například let Ryanairu z Londýna přistane v 17:15, nejbližší vlak do Ostravy však pojede v 18:50. I nadále budou jezdit autobusy, často v téměř identické časy jako vlak.
Z Havířova se na letiště v Mošnově dostanete vlakem za 55 minut s přestupem ve Svinově. Z Opavy trvá cesta 1:32, z Frýdku-Místku s přestupem na hlavním nádraží v Ostravě 1:30 hod.
Jedná se o prodloužení linky S2 s vozy CityElefant, později doplněny o nízkopodlažní vozy RegioPanter. Trať mají využívat nejen cestující, ale také zaměstnanci průmyslové zóny při cestě do práce. Kritici trati vyčítají předpokládanou nízkou naplněnost.
Kolejové napojení na letiště je pro Ostravu možná prestižní, avšak z hlediska letecké dopravy takřka bezvýznamná. Podstatné by pro Letiště Leoše Janáčka spíše mohlo být, že rychlé železniční napojení chybí i jeho potenciálním konkurentům v okruhu 150 km – letištím v Katovicích, Krakově, případně i Brně. Zejména polská letiště totiž zatím Mošnov v boji o nízkonákladové linky válcují, při cestě z centra měst je však nutné strávit bezmála hodinu v autobusu.
Letiště Leoše Janáčka Ostrava je s necelými 300.000 cestujícími v roce 2014 v Česku sice třetí nejvytíženější (po Praze a Brně), avšak do budoucna je otázkou, zda se taková investice vyplatí, vzhledem k tomu, že dosud létá řádově více cestujících z polských Katovic či Krakova.